fbpx

Våra produkter

På förfrågan från våra gäster har vi börjat packa utvalda produkter och råvaror som vi har i våra rätter så att de kan tas hem och användas i den egna matlagningen. Kul tycker vi! Nedan ser du några av produkterna alla är naturligtvis fria från gluten, laktos och raffinerat socker. Bara naturliga råvaror, utan tillsatser.
Beställ och hämta upp i butiken!
Samtliga Dr.Matvaror finns under kategorierna KYLVAROR och TORRVAROR på ”beställ-knappen” nedan.
Jippi!! Nu kan vi även leverera våra torrvaror (ej kylvaror) till alla som bor i Sverige!
Alla varor under kategorierna TORRVAROR & PRESENTER på ”beställ-knappen” nedan kan skickas till hela riket!
Beställ här

Våra kryddor

I tusentals år har människan runt om i hela världen använt sig av örter och kryddor för smaksättning men också för dess läkande verkan. Förutom att de ger det där lilla extra i maten är de en del av en hälsosam kosthållning eftersom de innehåller mängder av goda substanser.

Gurkmeja

Broccoli är proppfull med nyttigheter som kalcium, vitamin b9, vitamin C och massa växtfibrer. Denna kålsort klassas som en supergrönsak då den är rik på antioxidanten Sulforafan som har stort fokus inom forskningen för dess positiva effekter på blodsockret och immunförsvaret. Även hjärnan och nervsystemet verkar påverkas positivt.

Oregano

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Ingefära

Chili är inflammationsHÄMMANDE och kan lindra symtom när du till exempel drabbats av förkylning. Capsaicin ökar energin och kan verka aptitdämpande. Hettan i maten gör hela kroppen varm och en chilikryddad måltid höjer förbränningen och effekten kan hålla i sig upp till 3 timmar.

Sumak

Kokosnöten innehåller 90 procent mättat fett, dock är detta en annan typ av mättat fett än det som traditionellt finns i talg och ister. Kokosfettet är inte skadligt för hjärtat, det har förbränningsökande effekter och kan även motverka infektionsalstrande bakterier och virus.

Gurkmeja

Broccoli är proppfull med nyttigheter som kalcium, vitamin b9, vitamin C och massa växtfibrer. Denna kålsort klassas som en supergrönsak då den är rik på antioxidanten Sulforafan som har stort fokus inom forskningen för dess positiva effekter på blodsockret och immunförsvaret. Även hjärnan och nervsystemet verkar påverkas positivt.

Oregano

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Ingefära

Chili är inflammationsHÄMMANDE och kan lindra symtom när du till exempel drabbats av förkylning. Capsaicin ökar energin och kan verka aptitdämpande. Hettan i maten gör hela kroppen varm och en chilikryddad måltid höjer förbränningen och effekten kan hålla i sig upp till 3 timmar.

Sumak

Kokosnöten innehåller 90 procent mättat fett, dock är detta en annan typ av mättat fett än det som traditionellt finns i talg och ister. Kokosfettet är inte skadligt för hjärtat, det har förbränningsökande effekter och kan även motverka infektionsalstrande bakterier och virus.

Kryddnejlika

Broccoli är proppfull med nyttigheter som kalcium, vitamin b9, vitamin C och massa växtfibrer. Denna kålsort klassas som en supergrönsak då den är rik på antioxidanten Sulforafan som har stort fokus inom forskningen för dess positiva effekter på blodsockret och immunförsvaret. Även hjärnan och nervsystemet verkar påverkas positivt.

Kardemumma

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Tant Kurant

Chili är inflammationsHÄMMANDE och kan lindra symtom när du till exempel drabbats av förkylning. Capsaicin ökar energin och kan verka aptitdämpande. Hettan i maten gör hela kroppen varm och en chilikryddad måltid höjer förbränningen och effekten kan hålla i sig upp till 3 timmar.

Ceylonkanel

Kokosnöten innehåller 90 procent mättat fett, dock är detta en annan typ av mättat fett än det som traditionellt finns i talg och ister. Kokosfettet är inte skadligt för hjärtat, det har förbränningsökande effekter och kan även motverka infektionsalstrande bakterier och virus.

Kryddnejlika

Broccoli är proppfull med nyttigheter som kalcium, vitamin b9, vitamin C och massa växtfibrer. Denna kålsort klassas som en supergrönsak då den är rik på antioxidanten Sulforafan som har stort fokus inom forskningen för dess positiva effekter på blodsockret och immunförsvaret. Även hjärnan och nervsystemet verkar påverkas positivt.

Kardemumma

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Tant Kurant

Chili är inflammationsHÄMMANDE och kan lindra symtom när du till exempel drabbats av förkylning. Capsaicin ökar energin och kan verka aptitdämpande. Hettan i maten gör hela kroppen varm och en chilikryddad måltid höjer förbränningen och effekten kan hålla i sig upp till 3 timmar.

Ceylonkanel

Kokosnöten innehåller 90 procent mättat fett, dock är detta en annan typ av mättat fett än det som traditionellt finns i talg och ister. Kokosfettet är inte skadligt för hjärtat, det har förbränningsökande effekter och kan även motverka infektionsalstrande bakterier och virus.

KRYDDSHOTS

Våra shots är fullproppade med kryddor som nyttjats världen över i hundratals år för dess erkända positiva effekter på hälsan. Noga sammansatta för att ge din kropp bästa möjliga förutsättning beroende på behov.

Tant Kurant

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Fru snyting

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Tant Kurant

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Fru snyting

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

KVASS

Fröken Flora är en exklusivt dubbelfermenterade kvass. Varsamt tar vi tillvara på vätskan från våra fermenterade grönsaker och adderar ytterligare hälsosamma råvaror för att sedan fermentera ännu en gång. En månads förädlingsprocess ger oss små unika batcher som varierar i färg och smak beroende på ingredienser. Alltid fulla av levande bakterier för din ”flora”, en del av ditt naturliga försvar

Rödbetskvass

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Gulbetskvass

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Rödbetskvass

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Gulbetskvass

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

BASVAROR

Att göra goda val i vardagen är inte det enklaste men vi gör det lite enklare för dig.
Med våra basvaror vet du att du alltid har ett hälsosamt alternativ nära till hands.

kakaonibs

Broccoli är proppfull med nyttigheter som kalcium, vitamin b9, vitamin C och massa växtfibrer. Denna kålsort klassas som en supergrönsak då den är rik på antioxidanten Sulforafan som har stort fokus inom forskningen för dess positiva effekter på blodsockret och immunförsvaret. Även hjärnan och nervsystemet verkar påverkas positivt.

kokosolja

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Agavesirap

Kokosnöten innehåller 90 procent mättat fett, dock är detta en annan typ av mättat fett än det som traditionellt finns i talg och ister. Kokosfettet är inte skadligt för hjärtat, det har förbränningsökande effekter och kan även motverka infektionsalstrande bakterier och virus.

kakaonibs

Broccoli är proppfull med nyttigheter som kalcium, vitamin b9, vitamin C och massa växtfibrer. Denna kålsort klassas som en supergrönsak då den är rik på antioxidanten Sulforafan som har stort fokus inom forskningen för dess positiva effekter på blodsockret och immunförsvaret. Även hjärnan och nervsystemet verkar påverkas positivt.

kokosolja

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Agavesirap

Kokosnöten innehåller 90 procent mättat fett, dock är detta en annan typ av mättat fett än det som traditionellt finns i talg och ister. Kokosfettet är inte skadligt för hjärtat, det har förbränningsökande effekter och kan även motverka infektionsalstrande bakterier och virus.

svartris

Broccoli är proppfull med nyttigheter som kalcium, vitamin b9, vitamin C och massa växtfibrer. Denna kålsort klassas som en supergrönsak då den är rik på antioxidanten Sulforafan som har stort fokus inom forskningen för dess positiva effekter på blodsockret och immunförsvaret. Även hjärnan och nervsystemet verkar påverkas positivt.

belugalinser

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Äppelcidervinäger

Kokosnöten innehåller 90 procent mättat fett, dock är detta en annan typ av mättat fett än det som traditionellt finns i talg och ister. Kokosfettet är inte skadligt för hjärtat, det har förbränningsökande effekter och kan även motverka infektionsalstrande bakterier och virus.

svartris

Broccoli är proppfull med nyttigheter som kalcium, vitamin b9, vitamin C och massa växtfibrer. Denna kålsort klassas som en supergrönsak då den är rik på antioxidanten Sulforafan som har stort fokus inom forskningen för dess positiva effekter på blodsockret och immunförsvaret. Även hjärnan och nervsystemet verkar påverkas positivt.

belugalinser

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Äppelcider-
vinäger

Kokosnöten innehåller 90 procent mättat fett, dock är detta en annan typ av mättat fett än det som traditionellt finns i talg och ister. Kokosfettet är inte skadligt för hjärtat, det har förbränningsökande effekter och kan även motverka infektionsalstrande bakterier och virus.

dressing

Våra krämiga dressingar kan man inte få nog av! Vi väljer noga ut och kombinerar råvaror som får smaklökarna att hoppa av lycka och kroppens alla celler att spänna musklerna. Givetvis är den gjord från grunden på helt naturliga ingredienser och sätter smak på vilken måltid som helst.

Chili-, Lime, ingefära

Broccoli är proppfull med nyttigheter som kalcium, vitamin b9, vitamin C och massa växtfibrer. Denna kålsort klassas som en supergrönsak då den är rik på antioxidanten Sulforafan som har stort fokus inom forskningen för dess positiva effekter på blodsockret och immunförsvaret. Även hjärnan och nervsystemet verkar påverkas positivt.

Senap, oregano, gurkmeja

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Wasabi

Kokosnöten innehåller 90 procent mättat fett, dock är detta en annan typ av mättat fett än det som traditionellt finns i talg och ister. Kokosfettet är inte skadligt för hjärtat, det har förbränningsökande effekter och kan även motverka infektionsalstrande bakterier och virus.

Chili-, Lime, ingefära

Broccoli är proppfull med nyttigheter som kalcium, vitamin b9, vitamin C och massa växtfibrer. Denna kålsort klassas som en supergrönsak då den är rik på antioxidanten Sulforafan som har stort fokus inom forskningen för dess positiva effekter på blodsockret och immunförsvaret. Även hjärnan och nervsystemet verkar påverkas positivt.

Senap, oregano, gurkmeja

I rödbetan finns höga halter av nitrat vilket påverkar syreupptagningen i kroppen och gör att kroppen behöver mindre syre. På så sätt kan kroppen använda syret mer effektivt och man blir uthålligare. Rödbetor kan hjälpa till att sänka blodtrycket och förbättra immunförsvaret.

Wasabi

Kokosnöten innehåller 90 procent mättat fett, dock är detta en annan typ av mättat fett än det som traditionellt finns i talg och ister. Kokosfettet är inte skadligt för hjärtat, det har förbränningsökande effekter och kan även motverka infektionsalstrande bakterier och virus.

Adress

Tegnérgatan 5
111 35 Stockholm
Tel: +46(0)70 615 32 22

Sociala medier

Öppettider

Mån-Tor: 11.00-19.00
Fredag: 11.00-15.00
Lör-Sön: Stängt